zondag 14 augustus 2016

Dag 12

Vandaag staan we rond een uur of 8 op (dat wat tegenvalt na het late uur van gisteren). Na een lekker ontbijt maken we ons gereed voor onze laatste dag New York. We nemen de metro richting Manhatten en brengen een bezoek aan Little Italy (vooral restaurantjes) en Chinatown. Jammer genoeg heeft Chinatown geen mooie boog dus voor de foto’s hoef je deze stukken van New York niet echt te bezoeken. We nemen vervolgens wederom de metro om 2 brandweerkazernes te bekijken.  Eerst kijken we even bij Engine 7, Ladder 1 rond (deze is bekend van de film van de Franse gebroeders Naudet tijdens 9/11) daarna Is Engine 33, Tower Ladder 9 aan de beurt. Hier staan de deuren open dus kunnen we ook even een blik werpen op de brandweerwagen. Van deze brandweerkazerne was een groot deel van de brandweerlui omgekomen tijdens de aanslagen van 9/11.

Volgende stop het American Museum of Natural History (die van Night at the Museum) aan de beurt. We nemen de metro en rond half 1 komen we daar aan. Hier is het mega druk. We moeten zeker een kwartier aanschuiven om ons ticket van de New York City Pass om te ruilen voor een echt ticket). We kijken wat rond bij de diorama’s van Afrikaanse zoogdieren (zeer mooi aangekleed en af en toe denk je dat de beesten nog leven en in hun natuurlijke habitat staan). Om 2 uur kunnen we een film bekijken in het Planetarium (dit zat bij in de prijs van ons ticket). We hebben nog steeds geen middageten gegeten en tegen half 3 hebben we dan ook mega honger. We duiken het restaurant van het museum in en eten onze buikjes rond. We gaan hierna de rest van het museum bekijken en kunnen concluderen dat dit museum echt de moeite waard is. Mooie collectie die op een zeer mooie manier wordt tentoongesteld.
We gaan natuurlijk even op de foto met het ‘Dum-dum wants gum-gum’ beeld uit Night of the Museum. Maar ook het Omec hoofd en de Inca Zonnesteen spreken tot de verbeelding. Het is ondertussen al bijna 5 uur en om alles te doen wat er nog op ons lijstje staat gaan we verder.

Volgende stop de High Line. Dit is een oude metro lijn (bovengronds) dat tot park is omgebouwd. Er loopt aardig wat volk rond en ik moet zeggen, erg leuk aangelegd. We lopen een aantal straten uptown voordat we de metro nemen richting Hook & Ladder 8. Dit is het hoofdkwartier in de Ghostbusters film. Daar aangekomen moeten we spijtig genoeg vaststellen dat het hele gebouw in de steigers staat. Jammer maar helaas. We hebben alles gedaan wat we wilde doen en nemen de metro terug naar Brooklyn. We halen nog even iets te eten bij de supermarkt voordat we terugwandelen naar de AirBnB waar de airco vol op draait. We eten onze hotdogs op en beginnen dan aan het inpakken van onze koffers want morgen trekken we verder. We slaan nog even een babbel met Amyir, de eigenaar van onze AirBnB en ik schrijf daarna nog even de blog van de afgelopen 2 dagen.
We hebben genoten van onze tijd in New York. Een stad die zeker een bezoekje waard is.

1. Wat een geweldig leuke dagen hebben jullie gehad zeg! Ik kan niet wachten om zelf ook weer snel naar deze super stad te gaan! Goede reis naar het eerste pretpark ;) xx Ess