dinsdag 29 augustus 2017

Dag 23-24 Las Vegas - Heemstede

Het is iets voor 4 uur als de wekker af gaat. We wrijven ons nog even flink in de ogen maar het is toch echt tijd om op te staan want we moeten op tijd in de luchthaven zijn voor onze eerste vlucht van vandaag. We knappen ons op, doen de laatste spullen in onze koffers en dan is het tijd om naar de auto te gaan. Ik haal de auto op in de garage en dan laden we snel de spullen in. We stoppen nog even bij de Las Vegas Sign voor een paar foto's en dan leveren we de auto in. We hebben in totaal 4.172 mijl (6.675 km) gereden met onze Nissan Quest. De kinderen zullen de automatische deuren gaan missen gok ik.
Met een bus rijden we van de Car Rental naar de luchthaven. We hebben gisteren al online ingecheckt dus het is een kwestie van koffers inleveren (zelf labelen) en de security voordat we richting de gate kunnen. We halen iets om te eten en dan is het wachten tot we kunnen vertrekken. Iets na half 8 vertrekken we richting Washington DC. We kijken wat films op onze tablets en een kleine 4 en half uur later landen we in Washington. Hier is het ondertussen al 3 uur in de middag (gevolg van 3 uur tijdsverschil). We hoeven onze koffers dit keer niet op te halen en we hoeven zelfs niet door de douane. Op naar de gate (van D26 naar C6). We halen nog even iets te eten (burgers voor de kids en broodjes van Subway voor ons) en nemen dan plaats op de stoelen aan de gate. Iets voor 5 kunnen we boarden en rond half 6 verlaat ons vliegtuig de gate. We staan nog bijna een half uur stil op de startbaan voordat we kunnen vertrekken. Waarschijnlijk te veel regen. De vlucht begint hobbelig en ook tijdens de rest van de vlucht hebben we wel wat last van turbulentie. We vermaken ons met het entertainment systeem. Onderweg krijgen we genoeg te drinken, een lekker avondmaal en een ijsje als toetje. Als we bijna gaan landen krijgen we ook nog een klein ontbijt. Iets eerder dan voorzien landen we iets na 7 uur (30-8) op Schiphol. Even door de douane en dan halen we onze koffers op. De taxi zal ons zo komen ophalen dus we lopen al naar buiten toe. Het is regenachtig dus we schuilen wat onder een afdak voordat we richting garage lopen. een kwartier later zitten we in de taxi richting Heemstede. Mijn ouders staan ons al op te wachten. We eten snel nog even iets, vertellen nog wat over onze vakantie en dan duiken we even ons bed in. Om 3 uur staan we op en rijden we na nog een snelle hap terug naar Hemiksem. Het is druk onderweg en het regent flink. We zijn dan ook blij als we om half 7 thuis zijn.
De vakantie zit er helaas weer op en ook de blog is gedaan. Volgend jaar waarschijnlijk weer naar Florida.