dinsdag 8 augustus 2017

Dag 2 San Francisco

We zijn al vroeg wakker (door de 9 uur tijdsverschil) en gaan al vroeg ontbijten. Het buffet is niet echt super uitgebreid maar voldoende. Wat het extra lekker maakt is het feit dat je je eigen wafels kan maken. Na heerlijk te hebben ontbeten is het tijd om San Francisco te ontdekken. Het weer is nog niet echt super te noemen (lage bewolking met wat gemiezer) dus we kunnen zeker onze jassen gebruiken. We wandelen van ons hotel naar Union Square en komen onderweg heel wat daklozen tegen. Het zijn er een stuk meer dan 12 jaar geleden. Zelfs in de betere buurten liggen ze gewoon voor de deuren van winkels te slapen. Via het financiƫle district (met de TransAmerica Pyramid) gaat het richting China Town. We stoppen eerst nog even in het Wells Fargo History Museum en de kids kopen hier een magneet van een goudpan met echte schilfers goud erin.
In China Town hebben we wat rondgeneusd in de vele winkeltjes met prullaria en nog wat kleine zaken gekocht. De prijzen liggen hier heel wat lager dan op de andere toeristische attracties. We brengen ook een bezoekje aan de Golden Gate Fortune Cookie Factory waar je kan zien hoe ze Chinese gelukskoekjes maken. We nemen een zakje mee en moeten af en toe wel lachen met de voorspellingen die erin staan. Hier vandaan is het niet ver lopen naar het Cable Car Museum. Veel is er niet te zien maar het is wel grappig om de kabels te zien draaien die gebruikt worden door de Cable Cars. We zijn dus al weer snel buiten en nemen een Cable Car richting Fisherman's Wharf. De eerste zit bomvol en daar kunnen we dus niet op maar na enkele minuten komt er uit een zijstraat een extra wagen aan. We kunnen dus kiezen gaan zitten/staan en we kiezen dan ook enkele plekken aan de voorkant van de wagen. De wegen gaan af en toe steil omhoog en naar beneden. Lol verzekerd dus. Na een ritje van bijna 15 minuten zijn we bij het eindpunt aangekomen. Hier staat heel veel volk te wachten om een ritje te kunnen maken.
Voordat we onze toer verder zetten gaan we eten bij The Codmother Fish and Chips voor heerlijke Fish and Chips. Na het eten lopen we richting Pier 39. Hier is het super druk. We lopen wat winkeltjes in en nemen een paar foto's van het nabij gelegen Alcatraz Island. De kinderen waren niet echt te vinden voor een bezoek en daar wij dit al gedaan hebben laten we Alcatraz links liggen. Het zonnetje komt nu en dan te voorschijn en de jassen kunnen al snel uit. We lopen terug naar Union Square waar we nog even binnen springen bij Victoria's Secret & PINK. We stappen buiten met enkele nieuwe BH's en slips voor de meiden. Onze voetjes beginnen al wat zeer te doen dus we lopen terug naar ons hotel en Karine en ik genieten even van een lekker gratis glas wijn in het cafe op de bovenste verdieping van het hotel. 's Avond gaan we nog eten bij Mel's Drive In. We proberen daarna nog wat TV te kijken maar al snel vallen onze ogen dicht. Tijd om te slapen dus. Morgen gaan we nog een aantal zaken bekijken in San Francisco voordat we richting Fresno rijden.

1. Klinkt als een geweldige eerste dag. Veel gezien en gedaan. En heel veel stappen gemaakt. Voor nu welterusten x Ess

2. Zo te horen is het wel erg tof daar. En is het super leuk ook, zoals ik kan lezen dan. Nog een fijnen road trip maken dan. Een zalig start is am goed gemaakt.