maandag 21 augustus 2017

Dag 15 Cheyenne - Gering - Cheyenne

Vandaag is de dag van de zonsverduistering en staan goed vroeg op zodat we zeker op tijd in Gering kunnen zijn zodat we de start van de zonsverduistering niet missen. We kunnen bij iemand op z'n erf staan dus dit scheelt toch al de stress van een plek te vinden. We rijden via de snelweg richting de I-80 naar Kumball. Het valt precies nog mee qua drukte maar dit veranderd als we in Kumball de snelweg verlaten. Het is meteen aanschuiven en zover je kan zien staan er auto's aan te schuiven. Dit voorspelt niet veel goeds. We schuiven rustig aan en hebben al snel door dat de file komt door een stoplicht in het gehucht. Zodra we er voorbij zijn rijdt het verkeer weer lekker door. We worden nog toegezwaaid door enkele inwoners die met vlaggen staan te zwaaien en ons toe roepen. Die Amerikanen zijn toch gek hoor. We rijden door en naar mate we dichterbij de zone komen waar de verduistering compleet zal zijn merken we op dat het drukker en drukker begint te worden. Wij rijden de weg af en rijden Gering binnen. Ik rijd iets te snel om nog te kunnen stoppen bij het stopbord en niet veel later heb ik al een politiewagen achter mijn gat hangen. Al snel gaan de zwaailichtjes aan en moeten we de auto aan de kant zetten. Ik doe rustig mijn raampje naar beneden en krijg ik te horen dat ik dus aan de kant ben gezet wegens het niet stoppen bij een stopbord. Ik kom er gelukkig met een waarschuwing van af dus we mogen verder rijden. Een paar kilometer later zijn we op ons adres aangekomen. Er is echter niemand dus we zijn niet 100% zeker dat we juist zitten maar het adres klopt toch. Ik zet mijn camera vast gereed en we wachten af tot de verduistering begint. We zien langzaam maar zeker de hap in de zon groter en groter worden. Het begint langzaam aan ook donkerder en donkerder te worden.
De snelheid waarmee het gebeurd is heel raar en langzaam aan wordt het donker in het midden van de dag. Dan is de volledige verduistering daar en kunnen we zonder onze eclips brilletjes naar de zon kijken. Een machtige ervaring! Spijtig genoeg is het al snel weer gedaan en komt de zon weer langzaam te voorschijn. We eten even snel iets in de auto voordat we terug rijden naar Cheyenne. Blijkbaar zijn we niet de enige die terug naar huis willen want het is nu mega druk op de wegen. Regelmatig staan we stil en zien we niets anders dan rijen aanschuivende auto's. Zodra we weer op de I-80 zitten wordt het al wat rustiger en komen we enige tijd later weer aan in Cheyenne. We laden de spullen even uit en gaan dan nog even naar de plaatselijke mall om nog even iets te kopen bij Bath & Bodyworks. Hierna gaat we lekker uit eten bij de Olive Garden en kijken we in het huisje nog even een film op de super grote TV.
Morgen rijden we naar Moffat om daar te slapen in een authentieke Airstream caravan.


1 opmerking:

  1. Wauw wat een geweldige ervaring moet dit geweest zijn! Heel speciaal!! x Ess

    BeantwoordenVerwijderen