zondag 27 augustus 2017

Dag 21 Flagstaff - Las Vegas

Voor de zoveelste ochtend dezelfde routine. Inpakken, ontbijten en wegwezen. Vandaag gaan we een stuk van de beroemde Route 66 rijden. Eerste stop is een origineel stukje in Flagstaff. Hierna rijden we verder naar Williams AZ. Dit is een mooi stadje dat aan de Route 66 ligt. We stoppen even in de Mainstreet, gaan een aantal winkels binnen en wandelen wat rond om de oude gebouwen te zien. Van een cowboydorp tot een museum over tankstations. Er is veel te zien en alles ligt er picobello bij.

Dan rijden we verder naar Seligman. Dit is al meer een gehucht dan Williams en al een stuk slechter onderhouden. We eten een snow cone/ijsje bij de Snow Cap en bekijken enkele gebouwen voordat we het wel gezien hebben. Naarmate we verder rijden op de Route 66 zijn de bezienswaardigheden slechter en slechter onderhouden. Eigenlijk zonde want zeker een afbraak aan de Route 66 ervaring. De vele kilometers van deze vakantie beginnen echt door te wegen en we rijden enkele bezienswaardigheden dan ook gewoon voorbij.

Uiteindelijk komen we aan in Kingman waar we gaan eten bij Mr. D's Route 66 Diner. Een restaurant met een typisch jaren 50/60 interieur. Het eten is lekker en met gevulde magen steken we de straat over naar het Route 66 museum. Er is niet echt veel te zien (of we moeten betalen voor het voertuigen stuk) en we zijn dan ook snel weer buiten. We nemen nog even een kijkje bij de trein die er in de buurt staat en rijden dan door richting Las Vegas. We zijn allemaal al wat moet dus we slaan de Hooverdam dan ook maar over. We komen aan bij de Flamingo en parkeren onze auto. Het is bloedheet buiten en in de garage voelt het nog warmer aan. We checken in en gaan dan naar onze kamer. Al snel zien we dat deze absoluut niet in orde is. Een van de schuifdeuren kan niet dicht, een stuk van een wandlamp af en de kraan van het bad is haast volledig doorgeroest. Dit is niet de Flamingo die wij nog kennen van 12 jaar geleden. We gaan bij de check in klagen en krijgen een andere kamer toegewezen. Waarschijnlijk is dit een kamer waar gerookt mag worden want er hangt een duidelijke nicotine lucht. We hebben niet veel zin om nogmaals met al onze spullen te verhuizen dus we zullen er wel verblijven. Buiten het slapen zullen we er toch niet veel zijn. We laten de koffers achter in de kamer en gaan eten bij Bahama Breeze even verder op in de straat. Net als de vorige jaren in Florida hebben we hier ook deze keer weer lekker gegeten. We rijden terug en lopen nog even de Strip op (Tessa blijft in de kamer wat TV kijken) Laura koopt bij Hard Rock Cafe nog 3 T-shirts (1 voor haar en 2 voor vriendinnen). Dan gaan wij ook terug naar de kamer en al snel houden we het allemaal voor gezien. Morgen nog 1 dag Las Vegas en daarna is het tijd om terug te vliegen.

1. Zeker zonde dat ze niet alles onderhouden want deze foto's zijn heel tof@ x Ess