zaterdag 26 augustus 2017

Dag 20 Page - Grand Canyon - Flagstaff

Na het gebruikelijke ontbijt pakken we onze spullen wederom in. Dit keer laten we ze nog even achter in het hotel en rijden we iets verder Page in. We stoppen bij Antelope Canyon Tours en melden ons aan voor de toer van half tien. We zitten in de gele groep en al snel komt onze gids/chauffeur Cindy opdagen. Met een tour truck rijden we, samen met nog 10 anderen, naar de ingang van de Canyon. Eerst over de normale weg en de laatste paar kilometer over mulle zandwegen. Ja hier rijd je met je eigen auto echt niet over! Al snel komen we aan bij de ingang van de Canyon en legt onze gids uit wat de beste camera instellingen zijn om de mooiste foto's te krijgen. Het is verbazend hoe veel mooier de foto's worden door de instellingen. Onze gids neemt de tijd om ons de nodige foto's te laten maken en legt steeds uit wat je het best fotografeert en hoe. Tevens geeft ze ook flink wat uitleg over de Canyon zelf en de mogelijke Flashfloods. Achter ons begint het precies al wat drukker te worden want we horen de volgende groep steeds dichterbij komen. Onze gids laat dat niet aan haar hart komen en blijft ons de nodige tijd geven en neemt ook een aantal foto's van alle mensen in haar groep. Na ongeveer 45 minuten zijn we aan het eind van de Canyon gekomen en mogen we in ons eigen tempo terg naar voor lopen. Onderweg merken we dat het nu toch echt wel een heel stuk drukker is. Hadden we nog de mogelijkheid om foto's te nemen waar niemand verder op stond dan is het voor deze mensen echt niet waar. Er staan er zeker meer dan 100 aan te schuiven om hun weg door de Canyon te banen. We hadden precies wel de goede groep! Aan de uitgang moeten we even wachten want de groep met fotografen is net toegekomen. Dit geeft ons nog een extra mogelijkheid om enkele mooie foto's te trekken zonder mensen er op. Nadat iedereen weer buiten is stappen we terug op de truck en rijden we terug naar Page. We bedanken de gids en halen onze koffers op in het hotel.
We rijden nu verder naar de Grand Canyon en zien nog even dat het vandaag mega druk is aan de Horseshoe Bend (blij dat we die gisteren al gedaan hadden). Na een rit van dik anderhalf uur bereiken we eindelijk de ingang van Grand Canyon NP. Nadat we onze parkkaart hebben laten zien, kunnen we doorrijden naar het eerste uitzichtpunt; Desert View Watchtower. We eten nog snel even in de auto voordat we de toren een bezoek brengen. Hier heb je al een mooi eerste zicht over de Grand Canyon. Het is wederom erg warm vandaag en het is dus wederom flink puffen. We rijden verder met de auto en stoppen nog op een aantal uitzichtpunten (de ene al iets mooier dan de andere). Uiteindelijk komen we aan bij het bezoekerscentrum en Mather Point Outlook. Bij de Outlook komen we heel wat eekhoorntjes tegen en kunnen er een aantal van heel dichtbij fotograferen. We wandelen wat rond en genieten van het uitzicht maar hebben het na een tijdje allemaal wel gezien. Tijd om onze reis verder te zetten en de Grand Canyon achter ons te laten.

Op naar Flagstaff. Onderweg stoppen we nog even bij Bedrock City (een Flintstones park). We kijken even rond in het winkeltje maar gaan niet binnen in het park. We willen naar ons hotel (Drury Inn Flagstaff) zodat we wederom van ons gratis avondeten kunnen genieten. We komen rond 6 uur aan, droppen onze koffers in de kamer en gaan dan lekker eten. Karine en ik drinken nog een paar lekkere cocktails voordat we naar onze kamer gaan. We kijken wat TV en genieten nog wat van de gratis frisdrank en popcorn.