vrijdag 16 juli 2010

Dag 15 en 16

Vandaag onze laatste dag in Orlando. Om 18u15 stijgen we op om tegen 12u00 de volgende dag te landen op Schiphol (met tussenstop in Manchester)
De koffers zijn grotendeels al gepakt dus we kunnen de ochtend nog lekker genieten van ons zwembad. De koelkast moet leeg dus we moeten flink ijsjes eten. Dit wordt niet echt als een probleem gezien door de kinderen! Tegen een uur of 12 is het mooi geweest. Allemaal nog even onder de douche en daarna onze kleren aan voor onze terugvlucht. De laatste zaken gaan in de koffers en alle kamers zijn nagekeken zodat we zeker zijn dat we niks vergeten hebben. Omdat we niet zeker zijn dat de koffers niet meer wegen dan 23 kg gaat Sander een paar huizen verder een weegschaal lenen. Maar goed ook want 1 van de koffers is te zwaar. Snel iets overgooien in een van de andere tassen zodat we qua gewicht perfect in orde zijn.
Na het middageten is het tijd om alles in de auto te laden en de restjes in de vuilniszak te gooien.
Tegen een uur of 2 nemen we afscheid van onze villa en rijden we naar de luchthaven zodat de kinderen zeker nog even kunnen shoppen om hun laatste centjes op te maken. De auto brengen we terug naar Dollar met bijna een lege tank en 1300 mijl op de teller. Koffers uitladen en gelukkig stond er nog een karretje waar we gebruik van kunnen maken. Met ons hele hebben en houden naar de balie van Virgin. Gelukkig had ik al thuis online ingecheckt dus we kunnen meteen onze bagage afgeven en hoeven niet in de lange rij aan te schuiven.
Op naar de winkeltjes. De kids kopen ieder nog oorbellen van Mickey en gaan nog even op de foto met een van de vele beelden in de luchthaven. Terwijl we naar de gate gaan merken we dat het is beginnen te regenen. Nog even snel een tussenstop bij de Burger King voor een kleine snack en drinken en dan de vlieger op. We hebben de zelfde plaatsen als de vorige keer. Het is wel een ander vliegtuig want in deze kunnen we ook spelletjes spelen. Al snel krijgen we ons avondeten en na een film proberen we wat te slapen (wat bij de een al beter lukt dan de ander). Vlak voor de landing krijgen we nog een ontbijt (warme bagels met gesmolten kaas en ham; mmmmmm lekker) en na de landing op na de transit zone. Ja het is nog steeds zo'n kleine chaos als de vorige keer. We konden niet online inchecken bij KLM dus moeten aanschuiven in een rij. Welke rij dat staat er niet dus dat wordt gokken. Voor ons staat een stel Hollanders die ook naar Schiphol moeten en als snel hebben zij iemand te pakken die ons kan helpen met de boarding passen. Maar traag dat dat gaat. De passen worden zelfs nog met de hand geschreven. Ja je leest het goed. Snel is dus anders. Na lang gewacht te hebben zijn wij aan de beurt en nu gaat het precies nog trager.
Om 8u45 kunnen we eindelijk op naar de security doch de boarding begint al om 8u55 (Vlucht 9u25) dus we zullen ons moeten haasten. Denk niet dat je voor mag hoor. nee gewoon op je beurt wachten. om 9u00 zijn we eindelijk door de security en nu maar hopen dat de shuttle niet te lang op zich laat wachten. Gelukkig staat er al een shuttle en de chauffeur is zelfs zo aardig om ons rechtstreeks naar de juiste gate te brengen en via de tarmac naar de incheck te brengen. We zijn dus nog net op tijd en kunnen meteen het vliegtuig op. Zitten er natuurlijk weer 2 domme Britten op onze plekken (je mag toch gewoon een stoel kiezen in je rij??). Nou ze toch even laten opschuiven (zij het met tegenzin) zodat wij goede plaatsen hadden aan het raam (rij 4 en 5 dankzij Rene) en we misschien het huis van opa en oma nog konden zien bij de landing.
Die hebben we niet echt kunnen zien maar toch leuk over bekend terrein te vliegen en het eens vanuit een ander perspectief te kunnen zien. Na de landing onze koffers opgehaald (die er trouwens zeer snel waren) en onze chauffeurs (Esther en Rene) stonden ons al op te wachten zodat we meteen naar de auto's konden gaan. Op naar de Velserbroek. Hier foto's en video laten zien en na een heerlijk avondeten tegen half 8 ons bed ingekropen. Morgen terug naar Hemiksem en daar de boel uitpakken.
De vakantie zit erop. Over 2 jaar zeker weer terug naar Florida!

1. Jeetje, alweer een vakantie vol zon-, water- en shoppingplezier achter de rug. De tijd vliegt toch en voor je het weet is de vakantie al weer voorbij.

Leuk dat we de vakntie van zo nabij met jullie mochten volgen. Welkom terug in de warme lage landen en sterkte met het verwerken van al die leuke vakantie-indrukken als straks de plicht weer roept.

2. Bedankt voor alle leuke verhalen, we hebben er van genoten!