vrijdag 10 augustus 2012

dag 18 en 19 (7 en 8 augustus)

De laatste dag in Florida was weer aangebroken en dat betekende dus inpakken! Terwijl de kinderen zich nog vermaakten in het zwembad pakten Karine en ik de koffers in. Het duurde toch wel even voordat alles weer ingepakt was en we de koffers hadden gewogen. We hadden nog wat kilo's over en dat was maar goed ook want we wilden nog wat etenswaren meenemen uit de States. Tegen half 11 lagen wij ook in het zwembad en tussen het ontbijt en de lunch in aten we nog even de restjes chips en ijs op. Ons middagmaal bestond uit de laatste eieren en bacon en achteraf was ons brood ook bijna op. Dan was het tijd om nog even allemaal te douchen en de laatste was te doen.

Eerste halte de Walmart. Hier hebben we het meeste gekocht van onze spullen. Snoep (diverse soorten M&M's en ander snoepgoed), kruiden voor op het vlees en zo en bakspullen (we kunnen weer genoeg taarten en zelfs onze eigen Pretzels maken). Dan nog even naar de Publix voor de rest van de spullen. Hier namen we Beef Jerky mee voor de familie en nog enkele pakken Cosmic Brownies! Mochten we meer kilo's hebben kunnen meenemen dan was de lading waarschijnlijk nog groter geweest. (zie foto buit onderaan verslag)
Dan snel terug naar de villa om alle aankopen in de koffers te proppen. Terwijl Karine dit deed ben ik naar de plaatselijke bibliotheek gereden om de boarding passen uit te printen. Gratis internet en maar 80 cent voor alle printjes. Dat viel goed mee. Daarna was het tijd om de koffers in te laden en richting luchthaven te rijden. Na 50 minuten en $ 2,25 tol kwamen we aan bij Dollar om onze auto terug in te leveren. In totaal hebben we deze vakantie 863 miles (bijna 1390 km) gereden. Snel de koffers uitgeladen en dan richting vertrekhal om de koffers af te geven. Hopelijk komen ze deze keer wel allemaal aan! Meteen ook nog even gevraagd naar de schadevergoeding ivm de vertraagde koffer maar dit moest ik even regelen in Dublin.

We hebben nog even iets gegeten bij Wendy's zodat we zeker geen honger zullen hebben op de vlucht. Terwijl we aan het eten waren begon het buiten te regenen en te onweren. Vertraging! Nou ja het viel mee, gelukkig maar 8 minuten. We zaten op dezelfde plekken in het vliegtuig als op de heenweg en ja hoor wederom deden de helft van onze TV's het niet (goed). Dit was dus nog niet gerepareerd in die 2,5 week tijd. We hebben dus weer de nodige stoelendansen gedaan zodat iedereen toch even aan z'n trekken kwam qua spelletjes en films. Na het avondeten hebben we geprobeerd wat te slapen maar net als vorige keer was dit wederom geen groot succes. Met bijna een uur vertraging (9:10 ipv 8:15) kwamen we aan op de luchthaven van Dublin. Het was er super mistig en we zagen niet dat we al zo laag vlogen totdat we ongeveer 10 meter boven de grond hingen tijdens de landing. Raar om mee te maken. Onze vlucht naar Brussel liet nog bijna 9 uur op zich wachten en daarom hadden we al op voorhand een hotel kamer geboekt in de Premier Inn (te Swords). Voor maar 59 euro konden we lekker bijslapen maar eerst even uitzoeken welke bus we nu in godsnaam moesten nemen want dit was niet duidelijk aangegeven. Na het nodige rondvraagwerk waren we er achter dat we een paarse dubbeldekker moesten hebben en rond 10 uur konden we dan eindelijk met de bus richting hotel. Snel ingecheckt en dan was het tijd om onze oogjes te sluiten voor de komende 4 a 5 uur.

We hadden de wekker om 15:00 gezet zodat we de bus richting luchthaven van 15:30 konden halen en tegen 16:00 stonden we dan ook weer in de vertrekhal. Inchecken was niet nodig want dit had ik al online gedaan en onze koffers werden automatisch doorgestuurd naar Brussel. Nog even achter de schadevergoeding (volgens de baliemedewerker 60 euro per dag) gevraagd maar moet dit later nog even per post regelen. Mooi op tijd (17:50) vertrokken we voor onze laatste vliegreis van deze vakantie richting Brussel waar we ook perfect op tijd (20:25) landden. Snel door de paspoortcontrole heen en dan richting bagageband. We hadden veel geluk dit keer want onze koffers waren nrs 1, 2, 3 en 5! Zo snel hebben we het nog niet meegemaakt. Met alle koffers op zak ging het richting douane en dan naar de bus voor de rit naar de parking. De bus was er al snel en 15 minuten later stonden we met onze bagage op de parking. Snel even 51 euro betaald (geen geld voor 2 weken) en het geheel ingeladen in de auto. Tegen 22:00 reden we onze straat weer in en waren we weer thuis.

Ons huis lag er spik en span bij (bedankt pa en ma) en er stonden 2 potten orchideeën op ons te wachten (ook bedankt pa en ma). Snel de koffers uit de auto gehaald en nog even iets kleins gegeten en gedronken. Het was al weer tijd om ons bed in te kruipen.

Het was een meer dan geslaagde vakantie en is zeker weer voor herhaling vatbaar!! Het aftellen kan weer beginnen voor de trip in 2014. Iedereen nog maals bedankt voor alle reacties en de vele pageviews. Misschien ook tot over 2 jaar want dan is er zeker weer een blog.

1. Nou weer veilig thuis. Back to the basics. Zal wel weer even wennen zijn.
    Jullie hebben in ieder geval voor een paar maanden snoepgoed in voorraad:-)